Ch' tri

Achille 2Ouaih, in parle de l' planèt', pis in n' fait rin, à c'mincher pa' trii chés déchets. Ch'est fachile, in met tout' dins l' poubelle, pasqu'in s'in fout. Ou bin, in met ch' brin dins ch' l'auto, pis in va l' bézarder dins l' nature. Ah ouiah, alle est belle eul' Frince. L' dernière mote, ch'est d'aller s' débarrachi à chés bacs à verre : ène cabine eud' douch, ène lampe broyii, des loques, et j'in passe... Feut vir' euch' dallache ! Pis chés gins, i' sont tellemint fainéants, même quint' i' vont porter chés verres, i' posent leu sacs et pis cha resse là. Sins compter qu' cha présinte in dingi, pasque cha casse et quit'zin put cair et s' blessi. Mais in a l' solution. Ch'est deul' feute deuch' Maire ! Eh, feut pos prinde chés gins pou' des niqu'doules ! Et pis, inter nous, si in va avu' s' n' auto jusqu'à ch' bac à verre, in put aller jusqu'à l' déchèterie. Chés poubelles passent tous les quinze. À l' Mairie, in a des sacs gratis ; des blus pou' chés papiis et chés cartons, pis des jaunes pou' chés boutelles et ch' l'alu ; i' suffit eud' trii au fur et à m'sure. Et pis, in est à l' campagne, alors in akate in composteur et pis in mets chés épluchures, chés marcs eud' café, chés coquil' d'ufs, ch' l'herbe, et tout cha, pis quint 'in fait sin gardin, cha fait du terreau qu'in épare eud' dins, cha est bon. Voyez euk' ch'est fachile !..